Jujutsuharrastajien vakuutuksista ja karateliiton lisenssiuudistuksesta

26.9.2020

Karateliiton lisenssi karaten, ju-jutsun ja kenjutsun harrastajille on uudistunut!

Lisenssi on aiemmin ollut Karateliiton jäsenille vapaaehtoinen ja useimmat hankkivat sen vasta silloin, kun hankkivat edullisen, lisenssiin liittyvän vakuutuksen. Eräillä lajiliitoilla; kuten jalkapallo, jääkiekko, judo ja paini, sekä monessa muussa lajissa lisenssi on ollut jo pitkään pakollinen kaikille harrastajille.

Lisenssin merkitys on nyt kasvanut huomattavasti ja jatkossa Opetus- ja kulttuuriministeriö edellyttää Olympiakomitealta ja kaikilta sen jäsenliitoilta, että jokaisella harrastajalla on lisenssi. Ministeriö mm. laskee lajin harrastajamäärät hankittujen lisenssien mukaan. Jokaisen ju-jutsu-, junnu ju-jutsu-, karate- ja kenjutsuharrastajan tulisi siis lunastaa itselleen Karateliiton lisenssi.

Lisenssien hinnat vaihtelevat eri lajiliitoissa, Karateliitossa harrastajalisenssin hinta on loppuvuodeksi 2020  5€ ja jatkossa 10€ vuodessa. Valmentajalisenssi hinta on loppuvuodeksi 10€ ja jatkossa 20€ vuodessa. Lisenssikausi muuttuu siten, että se on ensi vuoden alusta aina kalenterivuosi.

Lisenssin haltioilla on myös mahdollisuus hankkia lisäksi edullinen kamppailuturva-vakuutus, joka korvaa harjoituksissa, myös oheisharjoittelussa, kuten lenkillä, sekä kilpailuissa ja matkalla niihin sattuneet tapaturmat.

Lisenssin lunastaneet voivat ladata puhelimeensa Karateliiton jäsenkortin Cardu-appiin, kortilla tulee tulevaisuudessa saamaan erilaisia etuja ja alennuksia Karateliiton tapahtumista, sekä alennuksia yhteistyökumppaneilta, kuten ravintoloista, hotelleista jne.

On toivottavaa, että jokainen ju-jutsuka - juniori ja aikuinen hankkisi lisenssin.
Lisenssin pääsee lunastamaan itselleen Suomisportista, www.suomisport.fi